czwartek, 15 września 2016

Never gonna give you up bo Broadway z pegazami, czyli czwarte LBA

Cześć! Dzisiaj (wyjątkowo w czwartek, bo szkoła) przychodzę do Was z Liebster Blog Award  (czwartym już, co bardzo mnie cieszy ^^) Tym razem dziękuję Tutti za docenienie mojej pracy (chociaż było to naprawdę dawno temu). Jak tam Wasz pierwszy tydzień szkoły?
źródło

1. Wyobraź sobie, że żyjesz w Twoim ulubionym fikcyjnym świecie. Kim byś w nim była? Jaka by była Twoja rola w nim?
Chciałabym żyć w świecie ze Strażniczki książek . Byłabym tam oczywiście Strażniczką książek. Dlaczego? Bo mogłabym przenosić się do innych! #spryt

2. Pytanie czysto moralne: jakie są najważniejsze zasady, którymi ludzie powinni według Ciebie kierować się w życiu?
Okej, to bardzo trudne pytanie. Pokój, prawość, miłość, uczciwość, sprawiedliwość. (chyba wymieniłam kilka synonimów :/)

3. Opowiedz o swoim ulubionym filmie. Dlaczego go tak bardzo kochasz?
A musi być film...? Przecież ja... A, moment! Ostatnio obejrzałam dobry film. Może dlatego, że było tam tyle emocji, że na końcu bardzo mocno płakałam. Był to The fall, przetłumaczony na Magia uczuć. (Kto to tłumaczył? Przecież "upadek" odnosi się do tego filmu pod tyloma względami! Ale nie.)
Film opowiada o dwójce pacjentów pewnego szpitala - dziewczynce i mężczyźnie. Mężczyzna opowiada dziewczynce bajki, które odnoszą się do realnego życia. Film zaskoczył mnie, wywołał emocje, do tego było tam tyle przekazu, tyle symboliki, tyle klamr kompozycyjnych... Aaach! Mimo to nie wiem, czy jeszcze kiedyś go obejrzę... Na pewno nie sama, ani nie w dużej grupie ludzi.

4. Jakim mitycznym stworzeniem mogłabyś być?
Wydaje mi się, że pegazem, bo zawsze chciałam latać. 

5. Który język tak bardzo Ci się nie podoba, że kiedy tylko go słyszysz, masz ochotę znaleźć się w zupełnie innym miejscu/zneutralizować jego źródło?
Czy pójdę na łatwiznę, jeśli powiem, że niemiecki? Cóż, ale nie mam wyjścia. Tak naprawdę nie ma takiego języka, który nie podobałby mi się tak bardzo jak on... Lubię angielski, włoski, polski, hiszpański, rosyjski, francuski, czeski. Niemieckiego nie potrafię znieść :c

6. Czy można kochać i jednocześnie nienawidzić?
Tak, oto przykład co drugiej młodzieżówki! Aaa, chodzi o normalne życie...? Nie wiem, pewnie można. Mam tak z kilkoma musicalami.

7. Piosenka, którą wszyscy gardzą, ale Ty ją darzysz bezmierną miłością?
Trochę nagnę to pytanie, ponieważ jest taka piosenka, tylko że ja też nią gardzę. A mimo to czasami słucham jej kilka razy z rzędu i wspominam. Cóż, bardzo kojarzy mi się z ludźmi, których nie wiem, czy jeszcze kiedyś zobaczę... Jest to ta piosenka ...

8. Gdybyś miała wybór, czy chciałabyś żyć od urodzenia w Polsce, czy w innym kraju?
Trudne pytanie... Oczywiście, często chciałabym przeprowadzić się do innego kraju, ale w Polsce na razie mi dobrze. Chociaż... Nie tylko tu, ale na całym świecie dzieje się tyle rzeczy, że nie wiem, czy nie wolałabym żyć, tylko z moimi przyjaciółmi i rodziną, na jakiejś innej planecie... no dobra, Nowy York bo Broadway

9. Masz jakieś szczególne plany na ten rok?
Taak, to pytanie świadczy o tym, jak dawno dostałam nominację do tego Lba.... Więc może powiem o planach na rok szkolny, ok? Chcę nie przejmować się aż tak bardzo nauką,  mieć dobre oceny, skupić się na pisaniu i muzyce, spędzać mniej czasu w Internecie i częściej spotykać się ze znajomymi (zwłaszcza tymi, którzy mieszkają daleko khym khym Margo khym khym wiem że mnie słyszysz)

10. Wierzysz w to, że ludzie mogą się zmienić diametralnie w ciągu jednej chwili?
W ciągu jednej chwili na pewno nie. Na to potrzeba przynajmniej dni. A najczęściej tygodni, miesięcy, lat.

11. Jaki cytat z książki ostatnio Cię dogłębnie poruszył?
To kolejne bardzo trudne pytanie, bo przeczytałam ostatnio tak mało, albo były to tak lajtowe książki, że nie było tam poruszających cytatów. Aha, wiem.

Wszystkie szczęśliwe rodziny są do siebie podobne, każda nieszczęśliwa rodzina jest nieszczęśliwa na swój sposób.

Nie uważacie, że coś w tym jest?
To cytat z Anny Kareniny, ale o książce zbyt dużo Wam nie powiem, bo ten cytat przeczytałam w Strażniczce książek. no dobra, znam zakończenie, ale chyba nie chcecie, abym je zdradziła
***
To teraz czas, abym wymyśliła pytania... hura

1. Jak tam Twój tegoroczny plan lekcji? też masz dwa wuefy w środku dnia jak ja?
2. Wyobraź sobie, że możesz spędzić dzień ze swoim idolem - ale musisz oprowadzić go po swojej okolicy. Jak zaplanujesz to spotkanie?
3. Wolisz chodzić boso czy w skarpetkach?
4. Jaki był ostatni film, który oglądałeś na youtube?
5. Czy lubisz balony? 
6. Masz jakieś motto życiowe?
7. Masz ulubioną emotikonkę?
8. Jaki jest twój sens życia?
9. Koło, kwadrat czy trójkąt? A może coś innego?
serio nie miałam pomysłu ok
10. Czy też tak bardzo czekasz na nowe video Studia Accantus?

Nominuję
i wszystkich chętnych 

M. 

7 komentarzy:

  1. Kiedy ja Ciebie nominowałam? :D
    Klub osób zrażonych do niemieckiego, witam!
    Mam "Annę Kareninę" na półce - czeka n przeczytanie. Nie wiem, kiedy się za nią zabiorę, ale to zrobię!
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://onlyexperiences.blogspot.com/2016/01/o-marzeniach-i-pierogach-liebster-blog.html Tutaj.
      xD
      Pozdrawiam ciepło, Muminek

      Usuń
  2. Mam dwa wuefy w środku dnia, bo w tamtym roku wszyscy się zwalniali. No bo litości :D
    Rzeczywiście dziwne tłumaczenie nazwy filmu. Wstukałam w Filmweb i wyskoczyły mi dwa wyniki: jeden to serial przetłumaczony poprawnie ("Upadek"), a drugi to ta "Magia uczuć". Obejrzę w wolnej chwili.
    Niemiecki jest okropnie brzydki, ale byś słyszała holenderski! Byłam na wymianie i sporo się nasłuchałam, to nie jest język, to jest... charczenie, serio. Nieprzyjemne dla ucha.
    Dziękuję za miłe słowa. Obserwuję, przyjemnie się "Ciebie" czyta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to dobrze, że jeszcze nie słyszałam holenderskiego!
      Dziękuję bardzo za odwiedziny i miłe słowa ^^

      Usuń
  3. Z miłą chęcią obejrzę "The fall" - nastała idealna pora na filmy - za oknem plucha, ponuro to można robić seansy małego kinomaniaka. Ciekawy cytat, choć z tymi szczęśliwymi rodzinami to też różnie bywa i nie wszystkie są swoim odbiciem lustrzanym.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję serdecznie za nominację:D Odpowiedzi pojawią się u mnie za tydzień.
    Świat, w którym są wszystkie światy to najlepszy świat! #pochwaładlasprytuMuminka
    Zachęciłaś mnie do tego "The Fall"! Może się skuszę ^^
    Wiesz co jest gorsze od niemieckiego? Tak, to jest jeszcze możliwe. Gorze są języki skandynawskie. Oooo nie, gdy oglądała ostatnio szwedzki film, co nie mogłam znieść tych słów, ciężkich i niekształtnych. Bleee. (Ale film był super, "Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął").
    Ej, ja lubię tę piosenkę :( Idealna na jakieś imprezki czy coś :(
    Nah, nie zgadzam się z cytatem. Jedni szczęście widzą w zwiedzaniu świata i życiu w pięć osób w samochodzie (wcale nie chciałabym tego spróbować, w ogóle), a inni widzą szczęście we wspólnych sesjach czytania. Więc szczęśliwe rodziny nie muszą być do siebie podobne, o.
    Pozdrawiam i życzę dużo Accantusa! kotołaczka02

    OdpowiedzUsuń

Będę zaszczycona, jeśli po przeczytaniu posta napiszesz tu kilka słów. Zyskasz moją dozgonną wdzięczność. Możesz też zostawić link do Twojego bloga, chętnie zajrzę i poczytam ^^