środa, 18 marca 2015

Prawdziwy świat jest tam, gdzie są potwory. Dopiero tam przekonujesz się, ile jesteś wart.

Ta-ak. W tytule jest cytat ze "Złodzieja Pioruna". Ta-ak. To będzie post o Percym Jacksonie. Ta-ak. To będzie TAG. *-*
A, a, a! To nie jest automatyczna publikacja :) Muminek się dziś nie uczy! *przynajmniej nie teraz*.
Podchwyciliście pomysł fanclubu.
Pola z takiegozwyczajnegobloga napisała, aby to był fanclub CAŁEJ serii i to jest naprawdę dobry pomysł! :) To jak z tym dalej?
TAK ten post zawiera śladowe ilości spoilerów z serii "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy" oraz "Olimpijscy herosi". Nie mówcie, że Was nie ostrzegałam.
Do zrobienia tego TAG-u potrzebowałam pytań, aby móc na co odpowiadać, Jutuba, aby je znaleźć, słownika a także tłumacza (i nie, nie był to Google), ponieważ pytania były po angielsku i nie chciałam popełniać błędów. A i tak musiałam sama dojść do sensu pytań. No to ten teges. Zaczynam :)
***
1. Gdybyś mógł wybrać pomiędzy Obozem Jupiter, a Obozem Herosów (w sumie to to jest Obóz półkrwi - Camp Half-Blood), który byś wybrał?
Oczywiście Obóz Herosów. Primero, jestem Greczynką. Po drugie, nie jestem na tyle zdyscyplinowana, aby być w Jupiterze. Po trzecie, jest tam Rachel, nie Oktawian (taak, wiem, co jest w Krwi Olimpu, ale no... Ja tam wolę zieloną mgłę od pluszowych misiów). Po czwarte, nazwa bardziej mi się podoba.

2. Kto byłby (lub jest, tłumacze i inne rzeczy zawodzą) twoim boskim rodzicem?
Atena. Tak mi się wydaje. *jeśli byłby* i Atena. *jeśli JEST*. I... Nie, to nie ze względu na cudowną Annabeth, to ze względu na to, że mnie uznała i jestem jej córką. No. (p.s. Przepraszam, mamo, jeśli to czytasz. Ale to tylko w świecie Demigods).

3. Ulubiona książka z "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy" i dlaczego?
Nie wiem... "Klątwa Tytana" wraz z "Bitwą w labiryncie" plasują się na pierwszym miejscu, a na drugim i pół (czyli prawie na pierwszym) jest reszta :)
Czemu "Klątwa"...? Ten moment, gdy Percy podtrzymuje nieboskłon! I jego uczucia przy poszukiwaniu Annabeth! No i rodzeństwo Di Angelo <33 Kocham, zarówno Nica, jak i Biankę. MÓWIŁAM, SĄ SPOILERY!.
Czemu "Bitwa..."...? Tam jest tyle zwrotów akcji. I walki. I Dedal. I błądzenie. I Ethan, za którym nie przepadam. I fantastyczna Rachel Elizabeth Dare! I dużo rzeczy się wyjaśnia i zapiera dech i pojawiają się nowe zagadki... Ach.

4. Ulubiona książka z serii "Olimpijscy Herosi" i dlaczego?
Ekhem... *udaje, że wie*. NIE WIEM! Kocham "Zagubionego Herosa, bo jest tam dużo Piper i tyle uczuć Valdeza i rozpacz Annabeth... Uwielbiam "Syna Neptuna", ponieważ jest tam ogrom Hazel i przypominanie sobie różnych rzeczy Percy'ego! Ubóstwiam "Znak Ateny, bo wtedy Percabeth znów jest razem! No i Leo niszczy Nowy Rzym :) I "Valdez!" "Jaki Valdez?". No i Kule Archimedesa... I podstęp Annabeth! Wielbię "Dom Hadesa", choć najwięcej akcji jest w Tartarze... Przeogromnielubię "Krew Olimpu", bo Leo, Nico, Piper i tak dalej!

5. Jeśli miałabyś taką szansę, czy zostałabyś jedną z łowczyń Artemidy?
Hm. Propozycja nieśmiertelności, łuku i łowów jest baardzo kusząca, ale... Chyba nie. Wolałabym wieść spokojne życie pełne niebezpieczeństw i potworów.

6. Ulubiona postać z Wielkiej Siódemki...?
No ba! Leo Valdez!
OCZYWIŚCIE - uwielbiam Percy'ego i Annabeth, podziwiam Piper, Hazel i Franka za ich odwagę i nie lubię blond supermana (co trochę zmieniło to zdanie), ale Leoś... No cóż...

7. Co doprowadziło cię do łez w obu seriach?
W PJ - Silena, Charles, jak Percy powiedział Niko, że Bianki już nie ma... Wiele tego, oj wiele :(
W OH - "Hej, przecież mówiłem, że mam plan, Kiedy w końcu zaczniecie mi ufać? A tak przy okazji... Kocham Was, ludziki" - Leo. I wszyscy wiedzą, co jest dalej! :( To tak najbardziej i potem rozdziały aż do... No sami wiecie, czego :D

8. Jaki jest twój ulubiony moment z PERCABETH?
Ojć, nie wiem! Chyba ich pocałunek, ten pierwszy <33 Ten w bańce... Ten na dnie jeziora w Obozie...

9. Najmniej ulubiona postać z Wielkiej Siódemki.
Grace. Nasz Jason, blond-superman, wg. sens jego pierwszych rozdziałów to: Och, mam amnezję. Jestem taki boski. Po prostu go NIE TRAWIĘ!

a, i jeszcze pytanie nie z tego TAG-u, które bardzo mi się podoba:

Silena - bohaterka czy szpieg?
To trudne pytanie, bo jakby na to nie patrzeć nasz kochana córcia Afrodyty BYŁA szpiegiem. Ale w moim odczuciu w 50% była szpiegiem (przekazywała informacje Kronosowi i tak dalej), a w 55% *to ponad sto! many maths* była bohaterką - jak się buntowała, jak poprowadziła dzieci Aresa, jak się przyznała, jak umarła...

***



SPOILERY STOP!
Które to będzie Wasze lato w Obozie, herosi? Moje trzecie :)
TAGuję tych, którzy chcą zrobić ten TAG.
Pozdrawiam!
M.

2 komentarze:

  1. Ej no.. teraz nie mogę przeczytać posta, bo jeszcze nie czytałam książki a nie chcę wiedzieć co się będzie działo zanim nie przeczytam :c Hmm ale może przynajmniej to mnie jakoś zmobilizuje do wyjścia do biblioteki po tą książkę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie na większość pytań odpowiedziałabym dosyć podobnie jak Ty. :D Leo jest zdecydowanie najgenialniejszym bohaterem z wszystkich książek, jakie w mym życiu miałam okazję przeczytać. Uwielbiam jego teksty, poczucie humoru i w ogóle jako całokształt całego jego wielbię! *tak bardzo poprawna polszczyzna*
    Moim boskim rodzicem byłby zdecydowanie Apollo. Głównie przez to, że gram na tym wszystkim, śpiewam, no i całkiem nieźle radzę sobie z samarytanką. No po prostu nie ma opcji, że ktoś inny byłby moim boskim rodzicem!
    Czuję się otagowana, mam nadzieję, że w najbliższym czasie zrobię ten TAG! :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Będę zaszczycona, jeśli po przeczytaniu posta napiszesz tu kilka słów. Zyskasz moją dozgonną wdzięczność. Możesz też zostawić link do Twojego bloga, chętnie zajrzę i poczytam ^^