czwartek, 19 lutego 2015

Typowo o książkach...

Hejoo! <33
Dziś będzie TAG - moje nawyki czytelnicze :)


1. Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania?
Nie, nie mam. Czytam gdziekolwiek - na podłodze, na łóżku, kanapie, kocu, ławie, krześle...
2. Czy w trakcie czytania używasz zakładki czy przypadkowych świstków papieru?
Z reguły zakładek, ale czasem też paragonów, karteczek, pocztówek... A czasem w ogóle nie używam niczego do zakładania :)
3. Czy możesz po prostu skończyć czytać książkę? Czy musisz dojść do końca rozdziału. okrągłej liczby stron?
Żyję zasadą "Pójdę spać, jak tylko skończę rozdział... (ten końcowy)", ale w dzień to z reguły czytam w biegu - w drodze do szkoły, na przerwie, na przystanku... Wtedy nie mam czasu na kończenie "aż dojdę do 120 stron".
4. Czy pijesz albo jesz w trakcie czytania książki?
Herbata, yes of course <3 A jedzenie... No co wy, jeszcze bym książkę ubabrała...
5. Czy jesteś wielozadaniowa/y? Potrafisz słuchać muzyki
lub oglądać film w trakcie czytania?
Lubię czasem włączyć w tle jakąś cichutką muzykę, ale to rzadko. A film...? To bez sensu.
6. Czy czytasz jedną książkę czy klika naraz?
Różnie. Teraz - jedną (dla zainteresowanych: "Kroniki Wardstone. Klątwa z przeszłości"). Aaa, poprawka!! Przecież jeszcze "Cień wiatru"! I "Szatan z siódmej klasy" ! No, jak widzicie, jednak kilka :)
7. Czy czytasz w domu czy gdziekolwiek?
Przecież ja od 7 - 18 jestem czasem poza domem! No raczej, że czytam wszędzie! 
8. Czytasz na głos czy w myślach?
Na głos młodszemu kuzynowi, a tak to w myślach.
 9. Czy czytasz naprzód, poznając zakończenie? Pomijasz fragmenty książki?
Nie, nie pomijam! Ale kiedyś przeczytałam zakończenie książki... To był "Dom Hadesa". A potem byłam zaskoczona, że już się skończyło! *ja to jestem specyficzna*
10. Czy zaginasz grzbiet książki?
Nie.
11. Zaznaczasz sobie ulubione fragmenty? Jak?
Czasem delikatnie przyginam rogi, z reguły używam kolorowych karteczek lub po prostu zapisuję stronę na której jest ten fragment... Albo przepisuję ten fragment ;)
12. Zdarzyło Ci się kiedyś pisać po książce?
Jak się wpisuję...
13. Lubisz wpisywać się do książek? A może zawsze zapominasz?

 Wpisuję się, ale dość rzadko, z reguły dołączam kartkę :)
***
To na tyle!
TAG - uję Kolorowe Stworzonko z herbatkowego świata, i Polę (tak, Polę z takiego zwyczajnego bloga).
Pozdrawiam!
Muminek
P.S. Jadę w sobotę z harcerzami do Warszawy! Je-aaa!
P.S.2. A 20 marca jest recital Kuby Jurzyka <33 Szkoda, że w Wa-wie, bo do niej mam... Ile? Osiem godzin? Dziewięć?

3 komentarze:

  1. Ja jak czytam w domu to zazwyczaj też muszę do końca rozdziału doczytać ;) Ciekawy tag :) Zauważyłam, że ostatnio bardzo często zdarza mi się na początku przeczytać dwa ostatnie zdania książki, zwykle nic mi to wcale nie daje ale jakoś taki dziwny zwyczaj (?) mi się wyrobił xD
    Czasami w niektórych książkach jest tyle fajnych cytatów, że mam ochotę poobwieszać nimi cały pokój :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Baardzo dziękuję za nominację! ^^ TAG mega mi się podoba i myślę, że w najbliższym czasie go rozpiszę. ;)
    Ja ogromnie wyczekuję, aż Studio Accantus w końcu pojawi się w moim Krakowie, bo baardzo chciałabym usłyszeń ich na żywo! <33 Pod ostatnim nagraniem zasypałam ich mnóóstwem pytań, więc mam nadzieję, że odpowiedzą przynajmniej na jedno...
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hejo:)
    Pisze Pola, a pisze z Anonima, bo jest na I-padzie i nie chce jej się logować na swoje konto (lenistwo straszne... ale w końcu jest weekend!).
    O, jaki fajny TAG! Tego posta akurat nie czytałam, nie trafiłam na niego, więc nie wiedziałam o nominacji. Dziękuję pięknie!:)
    Pozdrawiam ciepło!
    Pola

    OdpowiedzUsuń

Będę zaszczycona, jeśli po przeczytaniu posta napiszesz tu kilka słów. Zyskasz moją dozgonną wdzięczność. Możesz też zostawić link do Twojego bloga, chętnie zajrzę i poczytam ^^