poniedziałek, 20 października 2014

Książki - jakie są, (nie) każdy widzi, czyli TAG

Hey, hi hello!
Postanowiłyśmy z Lipą (KLIK!) zrobić serię TAG - ów na naszych blogach. Oto pierwszy z nich - Books TAG!

1. Jaka jest Twoja ulubiona książka?
Muminek: Chyba "Syn Neptuna". Jest to część serii "Olimpijscy Herosi". Główny bohater traci pamięć, ale czasem miewa jakieś przebłyski... Nie polecam czytać bez przeczytania poprzednich części i serii "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy". Po prostu znając te książki, fajniej się czyta!
Lipa: Zdecydowanie „Dziewczynka z Szóstego Księżyca”. Przeczytałam mnóstwo książek, ale lepszej od niej jeszcze nie. Na główną bohaterkę spada po śmierci jej dziadka wiele zadań, między innymi wygranie walki ze złem.
Jest to pierwsza z książek z serii o Ninie.

2. Jaka jest Twoja ulubiona seria książek?
M: "Harry Potter"!! I "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy" (oraz "Olimpijscy Herosi")
L: „Harry Potter”!!!

3. Jaki gatunek książek czytasz najczęściej? Za co go cenisz?
M: Czytam... Różne gatunki, najczęściej fantasy! Uwielbiam Magię, czary... Różne fantastyczne miejsca i zdarzenia...
L: Lubię książki przygodowe. Zależy mi na tym, aby w literaturze, którą czytam coś się działa. A do tego podchodzi gatunek fantasy i sience fiction.

4. Jaki gatunek książek czytasz najrzadziej? Co Ci się w nim nie podoba?
M: Nie lubię książek historycznych: głównie dlatego, że UWIELBIAM pamiętać dużo rzeczy z książki, a do dat nie mam często głowy. No i science - fiction... To znaczy - zamieszanie z mieczami świetlnymi...
L: Nie za bardzo przypadają mi do gustu autobiografie. Zazwyczaj są pisane w narracji pierwszoosobowej, a mi to nie podpada do gustu. Ale, gdy znajdzie się życiorys kogoś ciekawego to staram się to przeczytać.

5. Przy jakiej książce najbardziej się rozczulasz?
M: Przy... Każdej. Harry Potter ? Śmierć Zgredka. Cud chłopak ? Odrzucenie, z którym spotyka się August. Wrażliwość tak bardzo :(
L: Książka ta opowiada o dziewczynie chorej na raka, która w pewnym momencie poznaje chłopaka i jej życie powoli się zmienia – oczywiście mowa tu o „Gwiazd Naszych Wina”

6. Jaką książkę czytasz, by sobie poprawić humor ?
M: "Yellow Bahama w prążki". Jest to książka tak śmieszna, napisana tak lekkim, zabawnym językiem, że gdy ją czytam, to się uśmiecham! :)
L: Gdybym miała kilka lat to z pewnością odpowiedziałabym „Koszmarny Karolek”, ale gusta od tych kilku lat trochę mi się zmieniły. W tym momencie zawsze uśmiecham się, gdy czytam „Kamienie na Szaniec”. Nie, nie chodzi mi o to, że ta książka mnie bawi. Po prostu robi mi się lepiej, gdy jestem świadoma tego, że na tym świecie byli kiedyś tacy ludzie jak Rudy, Alek i Zośka.

7. Jaka książka była czytana przez Ciebie wiele razy i nigdy Ci się nie znudzi ?
M: Ta, co wyżej. Czytałam ją już sześć razy! I planuję znowu...
L: „Czarne Stopy” – wielbię tą książkę!!!

8. Jaka jest Twoja ulubiona autorka i dlaczego ?
M: J.K. Rowling - bo... "Harry Potter" ! <3
Ewa Nowak - pisze świetnie! Naprawdę...
L: Moony Witcher – kocham jej styl pisania. Jest geniala

9. Jaki jest Twój ulubiony autor i dlaczego ?
M: Rock Riordan - pisze świetnie, z takim sarkazmem...
No i oczywiście...
Paweł Beręsewicz!
Uwielbiam jego książki! Są śmieszne, tak lekko pisane i... W ogóle!
L: Jak mogłoby być inaczej, gdyby moim ulubionym autorem nie był Aleksander Kamiński? Kamiński w swoich książkach opisywał niekiedy metody wychowawcze, które po przeczytaniu całej książki da się wywnioskować. Opisywał problematykę ludzi dla niego we współczesności.
10. Kogo z nich lubisz bardziej? Uzasadnij.
M: Uwielbiam całą czwórkę. Więcej nie powiem :)

L: W sumie nie umiem tego jakoś bardzo uzasadnić, ale chyba bardziej lubię Aleksandra Kamińskiego, ponieważ w swoich książkach opisuje bardzo ciekawym językiem to co jest dla mnie najważniejsze


***
Nie ma to jak długie odpowiedzi Lipy... A jakie mądre! Hm, hm, czemu ja tak nie umiem ? :D
Pozdrawiam ciepło i przepraszam za ostatni post - to było takie ponure ględziu-ględziu.
Muminek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będę zaszczycona, jeśli po przeczytaniu posta napiszesz tu kilka słów. Zyskasz moją dozgonną wdzięczność. Możesz też zostawić link do Twojego bloga, chętnie zajrzę i poczytam ^^